JuristNET

Juristnet, bine ati venit! BINE ATI VENIT!
JuristNET este o alternativă modernă şi eficientă la mijloacele clasice de informare, documentare şi consultanţă juridică
Mai multe despre JuristNET
Lista cu servicii si onorarii prestate de Biroul de consultanta Master Business SERVICII PRESTATE SI ONORARII PERCEPUTE DE BIROUL NOSTRU
Servicii profesionite-tarife mici
Intră în secţiunea de servicii juridice
Magazin online de formulare, modele contracte, actiuni si cereri in justitie. MAGAZIN ON-LINE DE FORMULARE JURIDICE
Comandati aici modele pentru acţiuni şi cereri în justiţie, Contracte, Formulare
Intră în secţiunea de comandă

 
GUVERNUL ROMÂNIEI

HOTĂRÂRE nr. 387 din 25 aprilie 2007 privind organizarea si funcţionarea Ministerului pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată si ale prevederilor OUG nr.24/2007 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre:

Art. 1 Ministerul pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii, Comerţ, Turism si Profesii Liberale este organul de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului, care realizează politica Guvernului în domeniile dezvoltării sectorului întreprinderilor mici si mijlocii, a celui cooperatist, comerţului, turismului si profesiilor liberale care se înfiinţează prin reorganizarea Agenţiei Naţionale pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperaţie si a Autorităţii Naţionale pentru Turism, care îsi încetează activitatea, prin preluarea activităţii în domeniul comerţului de la Ministerul Economiei si Comerţului, prin preluarea activităţii privind mediul de afaceri din cadrul aparatului de lucru al ministrului de stat pentru coordonarea activităţilor din domeniile mediului de afaceri si întreprinderilor mici si mijlocii, precum si prin preluarea activităţii în domeniul turismului de la Ministerul Transporturilor, Construcţiilor si Turismului, care îsi încetează activitatea.

Art. 2 Ministerul pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii, Comerţ, Turism si Profesii Liberale are sediul principal în municipiul Bucuresti, Calea Victoriei nr. 152 sectorul 1, si alte spaţii necesare desfăsurării activităţii, situate în str. Ion Câmpineanu nr. 16, str. Poterasi nr. 11 şi bd. Dinicu Golescu nr. 38, Bucuresti.

Art. 3 Ministerul pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii, Comerţ, Turism si Profesii Liberale îndeplineste următoarele funcţii:

a) de autoritate de stat, prin care se asigură urmărirea aplicării si controlul respectării reglementărilor în domeniile dezvoltării sectorului întreprinderilor mici si mijlocii, a celui cooperatist, comerţului, turismului si mediului de afaceri, precum si al funcţionării instituţiilor si organismelor care îsi desfăsoară activitatea sub autoritatea sau în coordonarea sa;

b) de strategie, prin care se asigură fundamentarea, elaborarea si aplicarea strategiei si politicilor Guvernului în domeniile dezvoltării sectorului întreprinderilor mici si mijlocii, a celui cooperatist, comerţului, turismului, mediului de afaceri si profesiilor liberale cu excepţia profesiilor liberale aflate în competenţa altor instituţii;

c) de sinteză în domeniile specifice ministerului;

d) de coordonare la nivel naţional a activităţii de relaţii economice

internaţionale, respectiv fluxurile comerciale si cooperarea economică, asigurând secretariatele comisiilor interguvernamentale de colaborare economică cu alte state si pregătirea componentei economice a întâlnirilor la nivelul conducerilor statului si guvernului;

e) de reglementare, prin care se asigură elaborarea cadrului normativ si instituţional necesar în vederea realizării obiectivelor si programelor din domeniile dezvoltării sectorului întreprinderilor mici si mijlocii, a celui cooperatist, comerţului, turismului si profesiilor liberale cu excepţia profesiilor liberale aflate în competenţa altor instituţii;

f) de administrare, prin care se asigură administrarea fondurilor publice in domeniul întreprinderilor mici si mijlocii, a celui cooperatist, comerţului si turismului;

g) de reprezentare, prin care se asigură în numele statului român, cu aprobarea Guvernului, reprezentarea pe plan intern si extern în domeniile dezvoltării sectorului întreprinderilor mici si mijlocii, a celui cooperatist, comerţului, turismului si profesiilor liberale cu excepţia profesiilor liberale aflate în competenţa altor instituţii;

h) de promovare, implementare si urmărire a folosirii fondurilor acordate de UE în domeniile aflate în coordonare.

Art. 4 Ministerul pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii, Comerţ, Turism si Profesii Liberale exercită următoarele atribuţii:

A. Cu caracter general

1. fundamentează si elaborează programul de reforme economico-sociale ale Guvernului în domeniul întreprinderilor mici si mijlocii, cooperaţiei, comerţului, mediului de afaceri, turismului si profesiilor liberale cu excepţia profesiilor liberale aflate în competenţa altor instituţii;

2. îndeplineste atribuţii privind eliberarea certificatelor de atestare a dreptului de proprietate asupra terenurilor pentru societăţile comerciale din domeniul comerţului interior si turismului;

3. elaborează si propune spre adoptare Guvernului proiecte de acte normative în domeniile sale de activitate si avizează proiectele de acte normative ale altor organe ale administraţiei publice centrale de specialitate, care au impact asupra domeniilor sale de activitate;

4. elaborează, actualizează si monitorizează planul de acţiuni pentru mediul de afaceri;

5. asigură aplicarea directă a aquis-ului comunitar sau, după caz, armonizează legislaţia naţională în domeniile întreprinderilor mici si mijlocii, cooperaţie, comerţ si turism;

6. reprezintă Guvernul României în relaţia cu Uniunea Europeană si cu alte organizaţii internaţionale, pentru elaborarea de politici si programe privind domeniile sale de activitate;

7. fundamentează si propune în proiectul de buget resursele financiare necesare funcţionării, precum si realizării politicilor si programelor în domeniu, potrivit legii;

8. îndeplineste atribuţiile de organism intermediar în domeniul întreprinderilor mici si mijlocii pentru Programul Operaţional Sectorial de Crestere a Competitivităţii Economice conform acordului de delegare încheiat prin acordul părţilor cu Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Sectorial de Crestere a Competitivităţii Economice.

9. îndeplineste atribuţiile de organism intermediar în domeniul turismului pentru Programul Operaţional Regional conform acordului de delegare încheiat, prin acordul părţilor cu Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Regional;

10. elaborează, actualizează, implementează si monitorizează Planul de Acţiuni pentru Mediul de Afaceri;

11. propune si derulează acţiuni pentru elaborarea, adaptarea si implementarea instrumentelor de identificare si măsurare a costurilor administrative, impuse de reglementări mediului de afaceri, în concordanţă cu metodologiile si practicile internaţionale de identificare, măsurare si reducere a barierelor administrative;

12. organizează si participă la derularea sondajului periodic în vederea

evaluării impactului reglementărilor administrative si procedurale asupra climatului afacerilor, utilizând expertiza, metodologia si instrumentele preluate de la organizaţii si organisme internaţionale în domeniul cercetărilor de piaţă;

13. propune, implementează, coordonează si monitorizează acţiuni în domeniul reducerii barierelor administrative;

14. colaborează pe proiecte specifice si în regim permanent cu organizaţii si organisme internaţionale (Banca Mondială, Comisia Europeană, Agenţia Statelor Unite pentru Dezvoltare Internaţională, Organizaţia pentru Cooperare si Dezvoltare Economică), asigurând coordonarea programelor si activităţilor desfăsurate împreună cu acestia, în legătură cu mediul de afaceri;

15. identifică si testează metode de îmbunătăţire a mediului de afaceri

(transparenţa administrativă, coduri de bune practici, încurajarea si sprijinirea iniţiativei antreprenoriale etc.);

16. sprijină înfiinţarea si activitatea asociaţiilor profesionale si patronale din domeniile sale de activitate si asigură dialogul permanent cu acestea, cu mass-media si cu societatea civilă, în scopul informării reciproce si al perfecţionării cadrului legislativ existent;

17. primeste si rezolvă sau, după caz, transmite spre soluţionare celor în drept, potrivit competenţelor, sesizările persoanelor fizice si juridice în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor;

18. orice alte atribuţii stabilite prin acte normative pentru domeniul său de activitate, precum si cele conferite expres sau care decurg din acorduri internaţionale la care România este parte;

19. colaborează cu celelalte ministere si autorităţi ale administraţiei publice centrale, autorităţi ale administraţiei publice locale, cu alte instituţii publice, precum si cu persoane juridice si fizice;

20. solicită informaţii de la celelalte organe ale administraţiei publice centrale, de la autorităţile administraţiei publice locale, de la alte instituţii si autorităţi publice, precum si de la societăţile comerciale la care statul este acţionar sau asociat, acestea având obligaţia de a furniza datele solicitate;

21. asigură protecţia informaţiilor clasificate, prevenirea si combaterea terorismului, implementarea prevederilor legislaţiei Uniunii Europene si Organizaţiei Tratatului Atlanticului de Nord în domeniile sale de competenţă, prin activităţi specifice în condiţiile legii;

B. În domeniul întreprinderilor mici si mijlocii:

1. elaborează, implementează si monitorizează programe pentru stimularea înfiinţării si dezvoltării întreprinderilor mici si mijlocii si a societăţilor cooperative;

2. elaborează criteriile, priorităţile si procedurile necesare în vederea

desfăsurării programelor si proiectelor activităţilor specifice;

3. derulează programe si proiecte cu finanţare externă, prin înfiinţare de unităţi de management de proiect;

4. participă, împreună cu alte organe ale administraţiei publice de specialitate la elaborarea şi implementarea politicilor de cercetare, inovare si a transferului tehnologic în domeniile sale de activitate;

5. coordonează cooperarea în cadrul programelor Uniunii Europene si ale Organizaţiei pentru Cooperare si Dezvoltare Economică a proiectelor si programelor din domeniul întreprinderilor mici si mijlocii;

6. reprezintă statul în exerciţiul tuturor drepturilor si îndeplinirea tuturor obligaţiilor ce îi revin în calitate de acţionar unic al Fondului Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici si Mijlocii - S.A.;

7. reprezintă statul în exerciţiul tuturor drepturilor si îndeplinirea tuturor obligaţiilor ce îi revin în calitate de acţionar la fondurile locale de garantare;

8. asigură coordonarea Fundaţiei de Post-Privatizare.

C. În domeniul comerţului:

1. fundamentează si promovează interesele economico-comerciale ale

României în cadrul instituţiilor comunitare abilitate prin actele constitutive ale Uniunii Europene pentru elaborarea politicii comerciale comune si desfăsurarea de negocieri de liberalizare a comerţului în cadru multilateral, desfăsurate sub egida Organizaţiei Mondiale de Comerţ, sau la nivel regional si bilateral;

2. coordonează si urmăreste respectarea implementării politicii comerciale comunitare în România în conformitate cu reglementările Uniunii Europene în domeniu, cu aplicabilitate directă în toate statele membre si cu Tratatul de aderare;

3. urmăreste si controlează aplicarea convenţiilor si acordurilor internaţionale din domeniile sale de competenţă, ţinţând seama de statutul de membru al Uniunii Europene sau de membru al altor structuri sau organisme internaţionale;

4. asigură consultarea altor instituţii guvernamentale si a mediului de

afaceri cu privire la strategia, negocierile, pregătirea, adoptarea si aplicarea la nivel comunitar de măsuri de politică comercială comună;

5. reprezintă interesele statului român în diferite organe si organisme

internaţionale, în conformitate cu acordurile si convenţiile la care România este parte si cu alte înţelegeri stabilite în acest scop si dezvoltă relaţii de colaborare cu organe si organizaţii similare din alte state si cu organizaţii regionale si internaţionale ce interesează domeniul său de activitate;

6. mediatizează si acordă consultanţă operatorilor economici cu privire la valorificarea în comerţul cu ţările terţe a oportunităţilor si avantajelor rezultate din angajamentele asumate de Uniunea Europeană în cadrul OMC si/sau prin acordurile de comerţ liber sau de parteneriat economic, încheiate la nivel regional sau bilateral, care înglobează componente de comerţ;

7. promovează interesele comerciale ale României în relaţiile cu alte state si cu organizaţiile economice la nivel mondial, conform competenţelor naţionale ca membru al Uniunii Europene;

8. face propuneri si negociază direct, conform competenţelor naţionale, sau participă la negocierea si încheierea de tratate, acorduri si alte înţelegeri internaţionale cu caracter economic sau pentru stabilirea cadrului juridic naţional si, respectiv, comunitar, necesar dezvoltării schimburilor comerciale;

9. asigură aplicarea programelor rezultate din acordurile si convenţiile

internaţionale bilaterale si multilaterale în domeniul economic, la care România este parte, conform competenţelor naţionale si în corelaţie cu politica Uniunii Europene;

10. asigură managementul Strategiei Naţionale de Export a României, conform legislaţiei în vigoare, în parteneriat public-privat cu mediile de afaceri care au participat la elaborarea documentului;

11. dezvoltă forme de parteneriat si dialog structurat în domeniile specifice de activitate cu structurile asociative ale mediilor de afaceri reprezentative la nivel naţional, respectiv patronatele si asociaţiile profesionale, precum si cu camerele de comerţ si industrie;

12. asigură organizarea si participarea la misiuni economice, târguri si expoziţii internaţionale în scopul promovării exporturilor de produse si servicii românesti;

13. coordonează organizarea sesiunilor comisiilor mixte guvernamentale de cooperare economică si tehnică, face propuneri privind programul anual de sesiuni si al presedinţilor părţii române în comisiile mixte, propune spre aprobare guvernului mandatul delegaţiilor participante; participă prin delegaţi proprii la sesiunile comisiilor mixte, atât în ţară cât si în străinătate, elaborează si supune la aprobare guvernului rapoartele desfăsurării sesiunilor si planurile de măsuri pentru punerea în aplicare a celor convenite;

14. oferă operatorilor economici informaţii de piaţă si oportunităţi de

afaceri, precum si servicii de consultanţă privind accesul pe pieţele externe si acordă asistenţă de specialitate în procesul antamării unor operaţiuni de cooperare si de obiective complexe în ţară si în străinătate;

15. coordonează activitatea reprezentanţelor economice ale României în străinătate si cooperează cu cele acreditate în România, pentru identificarea si concretizarea unor proiecte si pentru promovarea relaţiilor economice si a cooperării internaţionale;

16. participă, pe domeniul său de activitate, la dialogul cu instituţiile financiare internaţionale si acţionează pentru concretizarea unor proiecte de cooperare cu acestea si de atragere a investitorilor străini si români în vederea implementării de proiecte si programe naţionale, regionale sau internaţionale de interes pentru România;

17. sprijină, în condiţiile legii, acţiunile coordonate de Ministerul Economiei si Finanţelor pentru recuperarea creanţelor României rezultate din operaţiuni comerciale si de cooperare economică derulate înainte de 31 decembrie 1989;

18. asigură funcţia de autoritate naţională pentru aplicarea reglementărilor comunitare privind eliberarea de documente de import si, după caz, de export în relaţiile de comerţ dintre Uniunea Europeana si ţări terţe, pentru produse aflate în domeniul său de competenţă;

19. eliberează, în condiţiile legii, autorizaţii de funcţionare în România a reprezentanţelor societăţilor comerciale si organizaţiilor comerciale străine;

20. participă împreună cu alte organe ale administraţiei publice cu atribuţii în domeniu si organizaţii nonguvernamentale si coordonează elaborarea de strategii în domeniul dezvoltării comerţului interior si protecţiei consumatorului;

21. participă la elaborarea politicilor în vederea dezvoltării distribuţiei

produselor si serviciilor de piaţă si asigură implementarea acestora;

22. realizează, împreună cu organele administraţiei publice locale, baza de date la nivel naţional privind structurile de distribuţie existente;

23. elaborează, propune Guvernului spre aprobare si implementează programe pentru dezvoltarea si susţinerea activităţii comerciale si de prestări de servicii de piaţă;

24. asigură, prin Centrul de Formare si Management pentru Comerţ, formarea profesională continuă şi pregătirea profesională a lucrătorilor din domeniul comerţului si prestărilor de servicii de piaţă;

25. participă, împreună cu alte organe ale administraţiei publice de specialitate, si coordonează elaborarea strategiilor si programelor referitoare la dezvoltarea pieţei de desfacere la intern si urmăreste implementarea lor;

26. urmăreste si sprijină, în condiţiile legii, păstrarea climatului de concurenţă loială, protejarea intereselor consumatorilor de produse si servicii si ale agenţilor economici pe piaţa internă;

27. asigură elaborarea si implementarea programelor si proiectelor de promovarea a sistemelor moderne de distribuţie si a calităţii bunurilor de consum;

28. organizează activitatea de prelucrare si gestionare de informaţii si date în domeniul său de activitate, participând la sistemul informaţional naţional si internaţional; elaborează materiale promoţionale si publicaţii de specialitate în domeniul său de activitate.

D. În domeniul turismului:

1. aplică strategiile de dezvoltare a infrastructurilor de turism;

2. organizează si realizează activitatea de promovare turistică a României atât pe piaţa internă, cât si pe pieţele externe, prin activităţi specifice reprezentanţelor de promovare turistică;

3. organizează congrese, colocvii, simpozioane si alte acţiuni similare, în ţară si în străinătate, în domeniul turismului;

4. organizează evidenţa, atestarea si monitorizarea valorificării si protejării patrimoniului turistic, conform legii;

5. realizează politica de promovare si dezvoltare a turismului, pe baza

programului anual de marketing si promovare a turismului si a programului de dezvoltare a produselor turistice, în cadrul cărora se pot organiza deplasari pentru reprezentanţii mass-media si cofinanţări de emisiuni televizate specifice turismului;

6. autorizează operatorii economici si personalul de specialitate din turism, respectiv licenţiază agenţii de turism, clasifică structurile de primire turistice, omologhează pârtiile si traseele de schi, brevetează şi atestă personalul de specialitate;

7. efectuează controlul calităţii serviciilor din turism;

8. avizează documentaţiile de urbanism privind zonele si staţiunile turistice, precum si documentaţiile privind construcţiile în domeniul turismului, conform legii;

9. coordonează programele de asistenţă tehnica acordată de Uniunea

Europeană, Organizaţia Mondială a Turismului si de alte organisme internaţionale;

10. reprezintă interesele statului în diferite organe si organisme internaţionale, în conformitate cu acordurile si cu alte înţelegeri stabilite în acest scop, şi dezvoltă relaţii de colaborare cu organe si cu organizaţii similare din alte state, precum si cu organisme internaţionale interesate de activitatea de turism;

11. coordonează, împreună cu Ministerul Educaţiei, Cercetării si Tineretului, procesul de instruire din instituţii de învăţământ din domeniul turismului;

12. coordonează, împreună cu Ministerul Muncii, Familiei si Egalităţii de Sanse, programe naţionale si judeţene de reconversie profesională în meseriile specifice activităţii turistice;

13. elaborează si pune în aplicare strategiile de privatizare în domeniul turismului si asigură gestionarea procesului de privatizare al societăţilor comerciale de turism;

14. exercită drepturile si obligaţiile statului ca acţionar al societăţilor comerciale de turism până la finalizarea procesului de privatizare.

E. În domeniul profesiilor liberale:

1. asigură cadrul legal pentru înfiinţarea si funcţionarea profesiilor liberale împreună cu organismele statului în a căror competenţă se află profesii liberale.

2. colaborează cu instituţiile statului în a căror competenţă se află profesii liberale.

Art. 5 (1) Conducerea Ministerului pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii, Comerţ, Turism si Profesii Liberale se exercită de către ministru.

(2) Ministrul pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii, Comerţ, Turism si Profesii Liberale îndeplineste atribuţii de ordonator principal de credite potrivit legii.

(3) În exercitarea atribuţiilor, ministrul pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii, Comerţ, Turism si Profesii Liberale este ajutat de doi secretari de stat.

(4) Ministrul reprezintă Ministerul pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii, Comerţ, Turism si Profesii Liberale în raporturile cu celelalte autorităţi publice, cu persoanele juridice si fizice din ţară si din străinătate, precum si în justiţie.

(5) În exercitarea atribuţiilor ce îi revin ministrul emite ordine si instrucţiuni, în condiţiile legii.

(6) Ministrul îndeplineste atribuţiile generale prevăzute la art. 53 alin.(1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si funcţionarea Guvernului României si a ministerelor cu modificările si completările ulterioare, precum si alte atribuţii specifice stabilite prin acte normative în domeniul său de activitate.

(7) Ministrul conduce aparatul propriu al ministerului, stabilit prin prezenta hotărâre, numeste si eliberează din funcţie personalul acestuia.

(8) În cazul în care ministrul nu îsi poate exercita atribuţiile, prin ordin al ministrului se va nominaliza un înlocuitor, în condiţiile legii.

(9) Ministrul numeste si eliberează din funcţie conducătorii organelor de specialitate din subordinea si coordonarea Ministerului pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale.

(10) Atribuţiile personalului din cadrul Ministerului pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale se stabilesc prin regulamentul de organizare si funcţionare a ministerului, aprobat prin ordin al ministrului.

(11) Pe lângă ministru, funcţionează Colegiul ministerului. Componenţa si regulamentul de organizare si funcţionare ale Colegiului se aprobă prin ordin al ministrului.

Art. 6 (1) Ministerul pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii, Comerţ, Turism si Profesii Liberale are un secretar general si un secretar general adjunct, înalti funcţionari publici, numiţi în condiţiile legii, personal diplomatic, funcţionari publici de conducere, funcţionari publici de execuţie si personal contractual.

(2) Secretarul general si secretarul general adjunct asigură stabilitatea funcţionării ministerului, continuitatea conducerii si realizarea legăturilor funcţionale între structurile ministerului.

(3) Secretarul general si secretarul general adjunct îndeplinesc atribuţiile si responsabilităţile prevăzute la art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001, cu modificările si completările ulterioare.

(4) Secretarul general si secretarul general adjunct pot îndeplini si alte însărcinări prevăzute de Regulamentul de organizare si funcţionare a Ministerului pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii, Comerţ, Turism si Profesii Liberale ori încredinţate de ministru.

Art. 7 (1) Structura organizatorică a Ministerului pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism si Profesii Liberale este prevăzută în anexa nr. 1.

(2) În structura organizatorică a Ministerului pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii, Comerţ, Turism si Profesii Liberale funcţionează direcţii generale, direcţii, servicii, birouri si compartimente.

(3) În cadrul structurii organizatorice, prin ordin al ministrului, se pot organiza servicii, birouri si compartimente, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat, în condiţiile legii.

(4) În cadrul Ministerului pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii, Comerţ, Turism si Profesii Liberale si în cadrul numărului maxim de posturi aprobat, funcţionează:

a) reţeaua externă pentru promovarea comercial economică, organizată sub formă de Birouri de Promovare Comercial-Economică ale României în străinătate, a căror înfiinţare si ale căror atribuţii se stabilisc prin ordin al ministrului;

b) reprezentanţe de promovare turistică cu sediul în străinătate si reprezentanţe de autorizare turistică, cu sediul în ţară, ambele fără personalitate juridică, a căror înfiinţare si ale căror atribuţii sunt stabilite prin ordin al ministrului.

(5) În coordonarea ministrului pentru întreprinderi mici si mijlocii, comerţ, turism si profesii liberale funcţionează Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului, organ de specialitate al administraţiei publice centrale cu personalitate juridică, finanţată din venituri proprii si din subvenţii acordate de la bugetul de stat, conform legii.

(6) Unităţile ce funcţionează în subordinea sau coordonarea Ministerului pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii, Comerţ, Turism si Profesii Liberale sunt prevăzute în anexa nr. 2.

(7) În subordinea Ministerului pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii, Comerţ, Turism si Profesii Liberale funcţionează :

I.- În subordinea directă a ministrului:

Oficiul de Stat pentru Invenţii si Mărci, instituţie publică cu personalitate juridică, finanţată integral din venituri proprii.

II- În subordinea celorlalte structuri ale ministerului:

a) Centrul Român pentru Promovarea Comerţului, instituţie publică cu
personalitate juridică, finanţată din venituri proprii si subvenţii acordate de la bugetul de stat.

b) Oficii teritoriale pentru întreprinderi mici si mijlocii si cooperaţie, ca unităţi cu personalitate juridică, finanţate din venituri proprii si subvenţii acordate de la bugetul de stat, ce deservesc mai multe judeţe. Conducerea acestora se asigură de câte un director executiv pentru fiecare oficiu. Numărul maxim de posturi pentru fiecare oficiu teritorial pentru întreprinderile mici si mijlocii si cooperaţie din subordinea ministerului este de 15. Personalul din oficiile teritoriale pentru întreprinderile mici si mijlocii si cooperaţie este salarizat potrivit prevederilor legale aplicabile personalului din serviciile deconcentrate ale administraţiei publice centrale.

c) Centrul de Formare si Management pentru Comerţ, unitate cu personalitate juridică, finanţată integral din venituri proprii.

d) Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Turism, instituţie publică cu personalitate juridică, finanţată din venituri proprii.

e) Centrul Naţional de Învăţământ Turistic, instituţie publică cu personalitate juridică, finanţată din venituri proprii.

(8) Structura organizatorică, regulamentele de organizare si funcţionare, precum si statele de funcţii ale entităţilor subordonate Ministerului pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii, Comerţ, Turism si Profesii Liberale se aprobă prin ordin al ministrului.

(9) Înfiinţarea de noi oficii sau reprezentanţe teritoriale, cu sau fără

personalitate juridică, care să reprezinte activitatea ministerului în plan regional, se face prin ordin al ministrului potrivit prevederilor legale în vigoare, în funcţie de resursele financiare alocate cu această destinaţie prin bugetul anual.

(10) Numărul maxim de posturi pentru Ministerul pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii, Comerţ, Turism si Profesii Liberale este de 546, exclusiv demnitarii si posturile aferente cabinetului ministrului.

(11) Din numărul maxim de posturi, 130 posturi se utilizează pentru reţeaua de promovare comercială economică externă si 28 posturi pentru reprezentanţele de promovare turistică din străinătate.

(12) Atribuţiile si competenţele secretarilor de stat, ale secretarului general si ale secretarului general adjunct se stabilesc prin ordin al ministrului.

Art. 8 (1) Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism si Profesii Liberale poate înfiinţa în subordinea sa organe de specialitate, în condiţiile prevăzute de lege.

(2) Ministerul pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii, Comerţ, Turism si Profesii Liberale poate închiria unor operatori economici sau poate da în folosinţă gratuită altor instituţii de utilitate publică spaţii situate în imobilele proprietate publică sau privată a statului, în care îsi desfăsoară activitatea si pe care le administrează, în condiţiile legii, în următoarele scopuri:

a) organizarea bufetelor de incintă;

b) instalarea de automate pentru băuturi calde si reci;

c) organizarea unui cabinet medical;

d) pentru alte activităţi care au legătură cu activitatea Ministerului pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale sau sunt necesare în derularea activităţii acestuia.

Art. 9 Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism si Profesii Liberale poate desfăsura activităţi finanţate integral din venituri proprii, care se organizează potrivit legii.

Art. 10 Reorganizarea structurilor comasate se va realiza în termen de maxim 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.

Art. 11 Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism si Profesii Liberale preia personalul Agenţiei Naţionale pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperaţie, Autorităţii Naţionale pentru Turism, personalul Ministerului Economiei si Comerţului care desfăşoară activităţi în domeniul comerţului, personalul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului care desfăsoară activităţi în domeniul turismului si personalul care desfăsoară activităţi privind mediul de afaceri din cadrul aparatului de lucru al ministrului de stat pentru coordonarea activităţilor din domeniile mediului de afaceri si întreprinderilor mici si mijlocii potrivit prevederilor Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 24/2007.

Art. 12 (1) Ministerul pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii, Comerţ, Turism si Profesii Liberale are în dotare un parc auto stabilit conform reglementărilor în vigoare.

(2) Ministerul pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii, Comerţ, Turism si Profesii Liberale are în dotare pentru activităţile specifice de inspecţie si control care se desfăsoară pe întreg teritoriul ţării si pentru transportul delegaţiilor, 30 de autoturisme cu un consum lunar de carburant de 450 litri pentru fiecare autoturism.

(3) Pentru activităţile specifice desfăsurate de reprezentanţele de promovare si informare turistică din străinătate si pentru reprezentanţele de autorizare turistică din ţară Ministerul pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii, Comerţ, Turism si Profesii Liberale are în dotare câte un autoturism pentru fiecare reprezentanţă cu un consum lunar de carburant de 150 litri pentru fiecare autoturism.

(4) Pentru activităţile specifice desfăsurate de birourile consilierului economic din cadrul fiecărei misiuni diplomatice a României în străinătate Ministerul pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii, Comerţ, Turism si Profesii Liberale are în dotare un număr total de 117 autoturisme cu un consum lunar de carburant de 300 litri pentru fiecare autoturism.

(5) Pentru transportul demnitarilor si parcul comun, numărul de autoturisme se stabileste potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autorităţile administraţiei publice si instituţiile publice, aprobată cu modificări prin Legea nr. 247/2002, cu modificările si completările ulterioare.

Art. 13 (1) Bunurile mobile si imobile din domeniul public sau privat al statului, care se aflau în administrarea Agenţiei Naţionale pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperaţie, Ministerului Economiei si Comerţului, Autorităţii Naţionale pentru Turism si Direcţiei Mediul de Afaceri din cadrul Guvernului României trec, pe bază de protocol de predare-preluare, în administrarea Ministerului pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii, Comerţ, Turism si Profesii Liberale .

(2) Bunurile imobile din domeniul public sau privat al statului ce trec în administrarea Ministerului pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii, Comerţ, Turism si Profesii Liberale sunt identificate în anexa nr. 3, iar bunurile mobile din patrimoniu sunt cele stabilite în protocolul de predare-preluare.

Art. 14 Pentru buna desfăsurare a activităţii în cadrul Ministerului pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii, Comerţ, Turism si Profesii Liberale se pot închiria spaţii suplimentare, cu aprobarea ordonatorului principal de credite.

Art. 15 Anexele nr. 1, 2 si nr. 3 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 16 La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea de Guvern nr. 753/2003 privind organizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperaţie publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 494 din 9 iulie 2003, cu modificările si completările ulterioare, dispozitiile din domeniul comertului din Hotărârea Guvernului nr. 738/2003 privind organizarea si funcţionarea Ministerului Economiei si Comerţului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 485 din 7 iulie 2003, cu modificările si completările ulterioare, Hotărârea Guvernului nr. 413/2004 privind organizarea si funcţionarea Autorităţii Naţionale pentru Turism, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 273 din 29 martie 2004, cu modificările si completările ulterioare.


Anexa nr. 2

UNITĂŢILE care funcţionează în subordinea si în coordonarea Ministerului pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii, Comerţ, Turism si Profesii Liberale

A. Unităţi care funcţionează în coordonarea ministrului pentru întreprinderi mici si mijlocii, comerţ, turism, si profesii liberale

1. Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului – ANPC -762 posturi cu finanţare din venituri proprii si subventii acordate de la bugetul de stat

B. Unităţi care funcţionează în subordinea ministerului pentru întreprinderi mici si mijlocii, comerţ, turism, si profesii liberale

I. cu finanţare din venituri propii

1. Oficiul de Stat pentru Invenţii si Mărci – OSIM – 315 posturi

2. Centrul Naţional de Învăţământ Turistic – CNIT – 30 posturi

3. Institutul Naţional de Cercetare, Dezvoltare în Turism - INCDT – 56 posturi

4. Centrul de Formare si Management pentru Comerţ – CFMC – 2 posturi

II. cu finanţare din venituri propii si subvenţii acordate de la bugetul de stat

1. Centru Român pentru Promovarea Comerţului – CRPC – 145 posturi

2. Oficii Teritoriale pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperaţie – 195 posturi


Anexa nr. 3

Situaţia bunurilor imobile din administrarea Ministerului pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii, Comerţ, Turism si Profesii Liberale

1. Imobil construcţie P+6, situat în Calea Victoriei nr. 152, sector 1, Bucuresti, şi terenul aferent

2. Imobil construcţie P+1, corp D, situat în Str. General Berthelot nr. 24, sector 1, Bucuresti, anexele şi terenul aferente

3. Imobil construcţie P+3, situat în Str. Poteraşi nr. 11, sector 4, Bucuresti.

Buy documents online Aici, Comandă cereri si actiuni in justitie, contracte
Your basket Coşul de cumpărături
Curs valutar
Google
Pagina juristnet.ro
Parteneri
Scripturi

Acasă | Despre proiect | Legis - Constituţia | Legis - Conceptul de lege | Legis - Hotărârea | Legis - Ordonanţa | Eurolegis - Acquisul comunitar | Eurolegis - Integrare | Eurolegis - Uniunea Europeană | Eurolegis - Instituţii | Eurolegis - Bugetul Uniunii Europene | Dr civil - Acte civile | Dr civil - Uzufruct viager | Dr civil - Succesiuni | Dr civil - Corpul uman | Dr civil - Abuzul de drept | Dr familiei - Despre familie | Dr familiei - Tutela | Dr familiei - Căsătoria | Dr familiei - Încetarea căsătoriei | Dr familiei - Patrimoniu | Dr comercial - Oferta de servicii | Dr comercial - Autorizare AF şi PF | Dr comercial - Disciplina contractuală | Dr comercial - Societatea comercială | Dr comercial - Legea Concurenţei | Dr comercial - Concurenţa neloială | Dr comercial - Insolvenţa | Dr comercial - Răspunderea transportatorului de mărfuri rutiere | Dr afacerilor - Oferta de servicii | Dr afacerilor - Impozitele | Dr afacerilor - Evaziunea fiscală | Dr afacerilor - Contestaţia la executare silită în materie fiscală | Dr afacerilor - Leasing | Dr afacerilor - Legea privind capitalul | Dr muncii - Contractul individual de muncă | Dr muncii - Reţinerea salariului | Dr muncii - Concedierea colectivă | Dr muncii - Asigurările sociale | Dr muncii - Pensiile | Dr muncii - Registrul electronic de evidenta a salariatilor | Dr muncii - Indemnizaţia pentru creşterea copilului | Dr penal - Contravenţii | Dr penal - Codul de procedură penală | Dr penal - Procedura în instanţă | Dr penal - Aspectele privind crimele şi delictele de corupţie | Legislaţie turism - Licenţa de turism | Legislaţie turism - Brevetul de turism | Legislaţie turism - Clasificarea în turism | Legislaţie turism - Legislaţie ghizi | Legislaţie turism - Legea muntelui | Legislaţie turism - Mediu | Proprietate intelectuală | Invenţii şi mărci | ORDA | Legisnet | Imobiliar - Venitul din transfer | Imobiliar - Asociaţia de proprietari | Imobiliar | Publicitatea - Oferta de servicii | Publicitatea | Publicitatea şi sponsorizarea pentru produsele din tutun | Contact

© 2016 S.C. MASTER BUSINESS S.R.L. Braşov. Pentru mai multe informaţii: contact@juristnet.ro
WebDesign: HASCU™